EMZİRME ve EMZİK MEVZULARI the end..

Biz de artık memelere yavaş yavaş veda ediyoruz..

Öncelikle memelere vedamız benim 1 yaşını geçip hala uykusuz kaldığımı duyan o sıralar gittiğim psikoloğum Aysun Bal tarafından sağlandı. 1 yaşını gecen her bebek deliksiz uyumalıymış ve ben çalıştığım için bu haksızlığı kendime yapmamalıymışım. Düşündüm okudum araştırdım, hakli! Neden deliksiz uyumuyor ki? Biz yetişkin olarak gece kalkıp yemek mi yiyoruz yani? Yoo… O da kalkarsa ki hala kalkar su içer dedim. Nitekim de hala öyle yapıyor. Bu bence ilk adımımızdı ve gayet güzel kotardık. Burç geceleri ağlamadı mi? Evet biraz mızmızdık…Ağladıysa bile kayda değer bir ağlama sayılmazdı, su ile geçişiyordu.

Bunun yani sıra, zaten not olarak eklemeden de edemeyeceğim Burç bey doğumdan itibaren meme seçen bir bebekdi. Sol u, sag a nazaran hep daha cok sevmiştir zaten böyle yaparak da geleceğin çapulcusu olma yolunda adımlarını atmıştır 🙂

Kilo itibariyle güzel doğan ve bu yüzden de emmeye pek doyamayan Burç bey, 6.ayından sonra ek gıdaya geçti ve sanırım ek gıdayı sütten daha çok sevmiş olacak ki, çok daha güzel kilolar aldı, hala da kilosu Allah a şükür çok iyi. Bu sebepledir ki, 1 yaşına kadar o istedikçe süt verdim, Süt ağırlıklı olmak üzere 1 yaşını bitirdik.Şu an 19 aylık ama artık neredeyse birkaç haftadır şunu gözlemliyorum meme teklif ediyorum ama, o istemiyor ve daha çok elimle yüzümle oynayarak uykuya geçmeyi tercih ediyor.

Bu durumda, Mayıs sonu Haziran başı gibi de anaannesi ve dedesi ile yazlığa gitmişlerdi ve orda haftaiçi bensiz kaldı bunun etkisi de olabilir. Ama bu demek değilki hadi annecim meme emelim dediğimde hiç emmiyor istediği kadar vercem istemiyorsa da vermeyiz olur biter.

Ben kendimi ve bebeğimi yeterince tatmin ettim bu konuda darısı hamile arkadaşlarımın ve yeni doğum yapmış arkadaşlarımın başına.

Ben şu şekilde ilerledi, önce sabah emzirmelerini yavaşça kestim bir verdim bir vermedim gibi düşünebilirsiniz.

Sonra zaten işe başladığım için bunu ekarte etti.

Unuttu gitti sabah memesini…

Daha sonra, haftasonları da yine bir emzirdim sabah bir emzirmedim ve bu giderek azalmaya ve sabah emmelerini unutmaya başladı böylelikle hem onu hem de kendimi süt sıkıntısından korudum.

Hafta içine tekrar geri dönersem artık iyiden iyiye yazın büyük bölümünü anaannesiyle ve dedesiyle yazlıkta geçirdiği, her bebeğin/çocuğun kişiye özel uyku prototipi geliştirdiğini varsayarsak annemden meme istemeyeceğine göre hafta içini de şimdilik bu şekilde ekarte ediyoruz.

Ben şu an ne yapıyorum; haftasonları yazlığa onu görmeye gittiğimde meme teklif ediyorum (ben teklif edersem aklına geliyor etmezsem pek de umru değil zaten) o zamanları emiyor yoksa teklif etmesem çoktan unutacak.

Şu var 20 ayı bittiğinde hiç teklif etmicem ve o da istemicek bu kadar…

Bunun yanı sıra emziği nasıl bıraktık kısmına gelirsek;

Bu ay Ramazan ayı ve Rabbim bana yine yardım etti, bir akşam ezan okundu orada (Yalova’da) top da atılıyor her akşam ard arda top atılıp ezan okununca dikkatini çekmeye başladı Burç un. Ve ben bir akşam yemeğimizi yiyip gece uykusuna geçmeye yatağımıza gittiğimizde yatsı ezanı okundu o sıra memeyi su içmek için bıraktı ve meme dedi (memem nerde ) ben de ‘ezan okundu, meme gitti’ dedim o ona sanırım bir aşama gibi geldi her meme istediğinde şimdi ezan okundu annecim meme de gittiii diyorum. Artık arıza çıkarmıyor sadece soruyor cevabını alıyor ve uykuya geçiyoruz. Bazen inanılmaz ama sorusunu soruyor ‘meme’ cevabını da kendisi veriyor ‘amin kundu memeddii’  ezan okundu meme gitti demek bu 🙂 Gece uyandı birkaç kez anne meme dedi su verdim annecim meme gittii ya hani amin okunmuştu dedim. Ben şu İstandul dayım annemle dün gecesini iki kez uyanıp sadece su içerek geçirmiş bunu da başardım sanırım..

kocaman olma yolları taştan kim çıkardı beni baştan 🙂

970614_10151584480338068_1101031041_n

Reklamlar

One thought on “EMZİRME ve EMZİK MEVZULARI the end..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s