2 YAŞA DOĞRU..

Burç un yemesiydi beslenmesiydi kilo alımıydı vs vs derken bir de baktım 2 ye doğru yol alıyorum ve oğlum beni benden almaya başlıyor:)

Kulaktan dolma çok fazla bilgim olsa da ben biraz okudum ve bu sendromun can alıcı noktası şuymuş bunu öğrendim :ben biliyorum ben seçiyorum ben istiyorum.. ben.. ben.. burada ben de varım…hem bizler için hem de kendisi için inanılmaz bir dönemmiş çünkü benmerkezcil dünyaya hoşgeliyorlarmış:)

Harvey Karp  Mahallenin En mutlu Yumurcağı kitabında 1-4 yaş arası yumurcak!larla nasıl başedecğimizi anlatıyor bize Dr. İngiliz arkadaşlar bu işin kitabını yazıp tekerleme bile yapmışlar durumla dalga geçip, terrible two, crazy tree falan falan gidiyor yani sanmayın 2 bitince herşey bitecek aksine 2 ile başlayıp devam ediyormuş:)

Bunun 2 yaşında başladığı da 18. ay civarında başladığı da görülüyormuş, ya da en azından kendisini hissettiriyormuş. İstediği olmayınca çığlık çığlığa bir Burç beliriveriyor mesela bizim karşımızda bu aralar:)

Bazı bilimsel kaynaklarda şu geçiyor 2 yaş send, inatlaşma dönemi, özerklik dönemi olduğundan zaten normal olanı da buymuş, çocuk büyüyor normal algılayacakmışız:)

Bu yumurcaklara! daha çok sarılıp, ona o an anlamasa onu sevdiğimizden bunu yapmaması gerektiğini anlatacakmışız 🙂 Bolca hareket lazımmış bir de enerjisini boşaltması için..

Dikkat dağıtmak veya, ilgiyi kesmek temel prensiplermiş.

Durup ona dakikalarca geniş anlatımlı, süslü püslü anlatımlardan uzak durmalıymışız cünkü o henüz bunu anlayabilecek kapasitede olmadığından hem kendimizi yormayacakmışız hem de onun kafasını karıştırmayacakmışız.

Mirim ben ne yapıyorum; Burç kendinden geçtiği sularda ya ona bakıp onu sevdiğim için ona zarar gelmemesi için yaptığının kötü olduğunu anlatıyorum (örn: çaydanlıkla oynamak istediğinde elin yanar acır diyorum) tabi o beni çok dinliyor 🙂 ve çığlık ağlama bir festival kıvamına geliyoruz:))) bu A planı..

Bplanı; içimden La Havle çekmek.. İşe bazen yarıyor kendi açımdan onu bielemeyeceğim..

C yi henüz oluşturamadım ama hayır der gözlerle bakmaya başladığımda artık benim bakışlarımı çözmüş olacak ki, bazen susuyor

Allah’ ım bana ve bu sendromun içinde bulunan ebeveyn ve bebelere akıl sağlığı, sabır ve güzellikler nasib et (Amin)  🙂

image

Not; ikiside sendromludur uzak durunuz ;))

One thought on “2 YAŞA DOĞRU..

Bir Cevap Yazın

