0-2 AY

0-2 AY

Aslında 2 ay nasıl geçti tam olarak algılayamasamda…

Geçti gitti bitti işte.. Şurda 40 ı çıksın diye beklerken bir bakmışım 2 ay bitmiş.

Eve geldik ve geldiğimizin 2.haftası Paşa abisiyle tanıştı oğluşum..Paşa oğlan çok heyecanlı davransa da Neşe ablası onu sakinleştirdi. Bu resim de onların bolca koklaştığı anlardan bir tanesi..

Sonraki haftalarımızı anaannemizin yanında geçirdik. Bize bayağı yardım etti. Hatta sosyal bir platformumda şunu yazdım -Annemden çocuk büyütmeyi öğreniyorum- evet aynen de bu şekilde oldu, çocuk büyütmeyi öğreniyorum, hala…

1. ayımızın dolmasına bir hafta kala Gülçin Akdöngel fotoğraflarını çekeceğim dedi. Kendisini Nurturia’dan tanıyorum. Nam-ı değerim gülçünüm.. Ama Burç oğlan biraz sinirlendi ve çektirtmedi ağladı..

Bunun dışında 1. ayın sonunda sanırım (bu benim adlandırmam) koliksel ağlamalar meydana çıktı. Uykusundan ağlayarak uyanıyor ve fena bir gaz :)) Nedir bu bebeklerin gazdan çektikleri yafs..
Ayrıca bebeğim hergün kaka yapan bir bebek olmadı 5. gün kaka yapmadığında bir gün annem kocakarı yöntemi olan popoya minnacık bir sabun parçacığı soktu aslında doktorlar da civalı derecelerin demirsiz kısmını zeytinyağlayıp sokuyorlar.. Mantık aynı. Popoya giren yabancı cisimi çıkarmaya çalışırlarken kaka da yapıyorlar..Kaka konusunda diğer öğrendiğim şeyse şu oldu her bebek hergün kaka yapmazmış çünkü, Anne Sütü bazen bazı bebeklere yarıyormuş, tümünü, bazen de bir kısmını vücüdü emiyormuş..

İşte 1 aylığım ve başımı kaldırabiliyorum:)
Bazen de anneme gülümsüyorum yandan yandan, annem durmadan konuşuyor benimle ama ben sadece dinleyebiliyorum.. Ama anlıyorum:)

2. ayımıza girdiğimizdeyse, fellik fellik dr aradık desem yeridir. İstanbul’da gittiğim bütün doktorlar mama önerse ne dersin:) şaştım kaldım.
Doğum doktorumuz hanfendi kadunu beğenmedim bebeği sevmiyor bile bana göre bir çocuk doktoru bebeği sevmeli muayene ederken hatta daha fazlasını yapabilmeli..
İkinci olaraktan bir erkek doktora gittik onu da beğenmedim kilosu normalken sınırda dedi ve günde iki kez mama önerdi. Benim için o adam orda bitti..
Üçüncü olarak da bir kaduna gittik yine eh bebeği sevdi okşadı falan ama o da mama diyince kal geldi soru da soramadım nutkum tutulmuş:)
4 ve son buldum Kavacık da bir dr. Nurti de feyza arkadaşımın dr.u…Okan Yapar.. Sağolsun ölçtü biçti kilosunu bebeği sevdi okşadı herrrşeyine baktı..Belki 2 saat tuttu bizi odasında:)
Uzamış sarılığımız var biraz o yüzden bir sürü tetkik istedi ama Allah tan bişeyi yok değerleri temiz çıktı. Sonuç=bazı bebekler sarılığı vücüttan geç atarmış..

E büyüme ataklarından birini bile -6.haftada- atlattık ve gaz sancıları kolik bizim de maalesef hayatımıza sızmış:) evde envai çeşit gaz ilaçları mevcut Nurse Harveys, Sab simplex, Bio Gaia falan  falan…
Zırlıoda zırlıo heyy allam ya bu sefer başımda mamacılar bitti, aç bu çocuk mama verelim diye işte o ara 4.doktorumuzu da bulduk şanslıydık süt yetiyormuş..

Burç oğlum;
40’nı uçurmaya dayına ve nejla teyzene gittik. Hem 40 uçurduk hem de 29 yaşıma bastım:) (30’a 1 kala…)

Nazlı teyzenin hediyesini giydik.

2. ayına girerken bu arada kitabınıı da bolca okutuyoruz:)

ve baban, dayın gibi fanatik olacakmışsın :p

1.ay
Boy: 55 cm
Kilo: 4150

1 aylıkken başını dikçe tutabiliyorsun bunu zaman zaman yapsanda 1. ayın sonunda tamamen ve güçlüce yapabiliyorsun. Kafanı nesnelere göre sağa sola çevirip anlamlandırmaya çalışıyorsun. Beni tanımaya başladın sanırım süt kokumdan. Uyku düzenin henüz yok kolikten kelli ama 2 saatte bir ortalama uyanıyorsun acıktığından:) Bizi dinlemeyi sevdin, cevapcıklar vemeye başladın minik minik. Gülümsüyorsun ama bu meleklerin onu biliyorum:) Şimdilik benimle yatak odamda hatta bazen yanımda yatıyorsun seviyorsun bunu kerata :o) Allah’a çok şükürler olsun ki 1 ay bitti zorlu bir serüvene başladık seninle.Senin kokun o kadar temiz ve pamuk gibi ki böyle içime çeekee çeekee doyamaıyorum.

2.ay


Boy: 58.5 cm
Kilo: 5300

40 çıktıktan sonra annem daha çabuk büyür bebekler derdi de inanmazdım hakikaten çabuklaştırıyorsun herşeyini. Birçok kıyafetin daha şimdiden olmamaya başladı küçük geliyorbe oğluşş:) Gece uyandığından uyku düzeni yapmaya çalışacağımdan ışık çok minik açıyorum ve kısık sesle konuşmaya çalışıyorum ama bazen çok gaz sancın oluyor o zaman yukardan aşağı sesini duyup anaannen jet hızıyla geliyor.. Bu yüzden anaannen 2.annen onu çok sev. 2.ayın sonuna doğru gülücükler anlamlanmaya ve hatta cevaplar verilmeye başlandı. Bugün mesela dedene bile cevaplar verdin nasıl hoşuna gitti(22Ocak). Biri karşısında seninle devamlı muhabbet etsin aallaahh dinliosunda cevaplar veriyorsun yiyesim geliyor seni… Uyuduğunda bazen seyrediyorum seni o kadar masum o kadar cici uyuyorsun ki uyandırasım geliyor seni özlüyorum. Ama tabiki uyandırmıyorum. Kokusu mis teni apak ve pamuk oğlum.. Umarım bu virane dünya seni bozmasın..

Bir Cevap Yazın

