5. AY

5. AY

Sonunda 5. ayımızıda doldurduk. 5. ayın içindeyken doktor kontrolümüze gittiğimizde, 4’lü testimizi yaptırdık ve bebeğimizin sağlıklı olduğunu öğrendik bence cinsiyetinden şeklinden şemalinden kime benzeyeceğinden huyundan suyundan daha elzem bir konu bu…



Bu aylarda göbeğim hala dışardan çok belli olmamakla beraber gören beni kilo mu aldın diye karşılıyor. Hamileyim şişko değil diye önüme yazı asacağım artık 🙂 Ama dr. um bana toplamda şimdiye kadar 3 kg aldığımı söyledi.(4. ay sonu).

Bebeğimin adına halâ karar veremedik, sanırım bazı bebekler gibi adıyla doğacak. Anne babasının kararsızlığı yüzünden:)

01 Tem. 2011 itibariyle bebeğimi hisettmiş bulunuyorum tam anlamıyla böyle sanki kasıklarımda aşağıya doğru bacağını kaydırıyormuş gibime geldi. Çok anlık bir durumdu ve ben çokça anlatamıyorum şu an. İnşallah ileriki zamanlarda daha çok hissettiğimde yazacağım…06 Temmuz itibariyle de bebeğin sağ tarafta ağırlık yapacağına inandığım gün oldu 🙂

Bu ay içinde bir tulum (lcw) aldım kot onla idare ediyorum, bir de t-shirt. Şimdilik çokda fazla giyecek almadım. Bir tane siyah kumaş klasik pantolon, bir tane beyaz kumaş pantolon ve kot tulum ve birkaç tane de t-shirt.

Şimdi haberler;
Nette de yazıldığı gibi karnımın alt kısımlarında bazen kasılmalar yaşadım bu rahmimin geliştiğine ve büyüdüğüne işaretmiş. Saç dökülmemi artık sabah yastığımdan kalktığımda net (!) görebiliyorum. Sırt ve bel ağrılarım artmaya başladı. Midemde hazımsızlık ve yanmalar çoğaldı. Bebeğim de artık düzenli aralıklarla uyuyor ve uyanıyormuş bende bu yüzden gece uykuma daha özen göstermeye başladım, çok uyuyorum sormayın gitsin…Areolanın genişlemeye başladığını net görebiliyorum artık:) Sık idrara çıkıyorum sanırım artık baskılar kendini gösteriyor iyice.
E tabi en önemli konu 20. hafta bitti ben artık yolu yarıladım. Bebeğin beş yaşına kadar hızla devam edecek olan beyin olgunlaşması başlamış.  Bebeğin koku, tat, işitme, görme ve dokunma duyuları iyice etkinleşmeye, kalp atışları hızlanmaya ve kaşlar ve saçlar iyice belirginleşirmiş. Sık sık göz kırparmış. Lanugo adı verilen tüyler, yüz ve boyun çevresinde yoğun olacak üzere, tüm vücudunu kaplarmış. Erkek bebekteki testisler karın boşluğundan torbalara doğru inmeye başlamış, oğluşumun tetüsleri:) Bu arada Linea Nigram hala çıkmadı. Düzenli kullandığım tek ürünse Mustela:)(reklamm)

Bu arada 20. hafta sonu itibariyle 6 kg almışım bunun 250 gr.’ı bebişin… Dün de gittim tetanoz aşımı oldum ve benim halaaaaa kolumu içerden yiyen birşeyler var biliyorum tüm gece uyumadan işe geldim. Bu nasıl bir ağrı ya:-( Herşey oğluş için… Katlanacağız yapabileceğimiz başka birşey yok.

Yine bahsetmek istediğim başka bir konu ise VKV Amerikan Hastanesinin Doğum Öncesi Eğitimlerine katılıyorum 2 haftadır. Geçen hafta Diyetisyen geldi neler yemeliyiz nelerden ne kadar yemeliyiz, BOL SU İÇ! nelerden yememeliyiz vs tarzı şeyler anlattı. Dün yine 2.sine gittiğim eğitimde FTR dr.u ve fizyoterapist gelip bize doğru duruşlar ne fes egzersizleri hakkında küçük bilgiler verdiler. DİK DUR! iskeletini yorma… 2. aradan sonra da doğum servisinde kıdem almış bir hemşire geldi ve bize bazı sağlık dersleri verdi(lisede aldığımızın genişletilmiş versiyonu biraz da doğumla ilgili süreç).

Hadi bir resim bebekden size 🙂

Bir de videocuk…

Bir Cevap Yazın

