1.AY

1.AY

Evet bugün tamm tamına 5 haftalık olmuş nokta tanem:)

Hikayemiz şudur ki; geçen hafta yani sanırım 4.haftama tekabül ediyor gidip eczaneden bir test aldım, ve işe gittim sabah test ettim kendimi ama, o da ne negatif… sanırım sınanıyorum dedim kendi kendime dedim ve çıktım bulunduğum yerden, işimin başına döndüm…Ama hep içim içimi yedi ve ben o Cumartesi (yani test Cuma yapmıştım) doktoruma gittim. Doktorum beni muayene etti ve sanırım Tülin birşey görüyorum ama kese yok yani çok erken daha kesinleştirmek için kan testi alalım dedi ve beni bir heyecan bastı.
Gittim kan verdim 3 saat kocaman bir 3 saat beklemek zorundaydım, veee telefonum çaldı arayan labarotuvar %59.9 B-hcg var dedi. Aman Allah’ım dedim içimden. Doktorumu aradım ve söyledim,haftaya gel keseye bakarız dedi.

Şimdiii ben bunu kime en önce söylesem diye düşündüm durdum e tabiki Ebe olan yengeme…Zaten lab. telefonu aldığım sırada yolda ona gidiyordum annemle… Neyse gittim ve yengeme söyledim çokk sevindirik olduk ikimizde (mutluluklar paylaşıldıkça çoğalıyormuş gerçekten doğru), sonra o akşam anneme söyledik. Hatta anneme şaka yaptık, önce ben söyledim hamileyim diye sonra yengem söyledi bende hamileyim diye annem şok oldu, ama sonra sadece bende var olan hamileliğe inandırmaya çalışmak biraz zorladı bizi ama inandıktan sonra şöyle bir cümle çıktı ağzından ‘benim kızımın KUZUSU mu olcak şimdi’ dedi ve gözleri doldu sarıldı boynuma…O gün onda kaldık abim nöbetçiydi, Pazar oldu eve gelirken tek isteğim Ozan’a hikayesel anlatmaktı. Cevahir AVM’ ye uğradık annemle bir tane yenidoğan bodysi aldım, üstünde  Bjk resimli (Ozan’ın hangi takımı tuttuğunu anladınız sanırım)..İçine de bir not: Babacığım 9 ay sonra yanındayım, bekle beni…’ Sonra LCW ye uğradık kendime bir hamile tişörtü aldım üstünde ‘9 Aylık Maceram’  yazıyor. Eve geldim, tişörtümü giydim yemek sofrasına oturduk ki, hediyesini verdim açtı, notu okudu ve bir kenara koydu tişört için çok güzel hamile kalınca giyersin dedi. Ozan bişey anlamadın mı diye sordum Yok dedi. Hamileyim dedim ve güldüm. Sana inanmıyorum gülüyorsun çünkü dedi. Yengemi aradım o söyledi ona da inanmadı. En sonunda Dr.u aradım ve haftaya beraber gelin keseyi göstercem inşallah dedi o zaman inandı. Kızardı,bozardı ve sonunda GERÇEKTEN İNANDI. Tabiki, çok sevindi ama şok tan sanırım bir süre kendine gelemedi. Kaldı ki ben hala şoktayım desem…
Rahmimdeki embriyo, büyük bir süratle büyüyecek, bebeğim yaklaşık bir susam tanesi büyüklüğünde ve insandan çok minicik bir kurbağa yavrusuna benziyor.

Paşa’nın kardeşi:
Şu an vücudu üç tabakadan oluşuyormuş – ektoderm (iç deri), mezoderm (orta deri), endoderm (dış deri) – bunlar sonraları organ ve dokuların formlarını oluşturacaklarmış. Bebeğimin beyin, omurilik, omurga ve sinirlerinin filizleneceği Nöral Tüp (Sinir Yolu), ektoderm denilen en üst tabakada gelişmeye başlıyormuş. Bu tabaka aynı zamanda onun deri, saç, tırnak, meme, ter bezi ve diş minelerinin gelişimini sağlıyormuş. Kalp ve dolaşım sistemi, orta tabaka yani mezodermde şekillenmeye, (Hatta bu hafta bebeğimin minik kalbi haznelere bölünmeye, atmaya ve kan pompalamaya) başlıyormuş. Mezoderm aynı zamanda bebeğimin kas, kıkırdak, kemik ve deri altı dokularını ve Üçüncü tabaka yani endoderm ise, akciğer, bağırsak, tam gelişmemiş idrar sistemi, karaciğer, tiroit ve pankreas gibi organlarını şekillendiriyormuş. Bu sırada, bebeğime gıda ve oksijen sağlayan plasenta ve göbek bağı ise, görevini yapmaya devam ediyor, 3. bölümde ise akciğerlerin yerleri, bağırsaklar ve idrar yolları gelişiyormuş. Aynı anda bebeğimin gelişiminde bunlar olurken plasentada da değişimler ve yeni oluşumlar meydana geliyor, bebeğimi besleyecek ve oksijenin bebeğime ulaşmasına yardımcı oluyormuş. CV adı verilen doku ve kordon bağı fonksiyonlarına başlamış bile 🙂 . (kaynak: http://www.hurriyetaile.com/)

Ben: 
Göğüs ağrıları çekiyorum, sık sık idrara çıkıyor ve halsizlik hissedebiliyorum. İlerleyen haftalarda da mide bulantıları daha çok kendini hissettirmeye başlayacakmış.
Hamileliğim sırasında düzenli olarak egzersiz yapmam gerekiyormuş ama, ben hiç spor canlısı biri değilim 🙂 Ancak bol bol yürüyebilirim sanırım başka da birşey yapamam…
Baba adayının da artık okuyup bilgilenmesi gerekiyormuş.. Ozan’a kapak olsun mu OLSUN 🙂
Bolca bebek ve bakımı vs. kitap okumaya başlamam lazım.. Hatta başladım sayılır bile.
İşte ilk kitabım… Hadi bana kolay gelsin…

Bir Cevap Yazın

